Un tramvai numit dorință – pe scenă la Unteatru

*Asta nu mai știe să scrie!* – vor spune cei care nu au auzit despre Unteatru. Citiți manifestul lor aici. Veți înțelege de ce au acest nume.

Piesa lui Tennessee Williams mi s-a părut întotdeauna prea tristă pentru a mă delecta cu ea. Am citit despre ea, dar nu am parcurs-o în întregime; mă mai uitam, uneori, cand aveam ceva de lucru cu referire la subiect, dar nu am urmărit-o cap-coadă. Pentru că toți comentatorii spun despre ea că vorbește despre dezintegrare – m-am săturat de dezintegrare, așa că nu vreau să mai citesc nimic despre ceea ce e trist. Vreau lucruri pozitive!

Dar cand am auzit despre faptul că a fost pusă în scenă, mi-am dorit să o văd. Sincer, neștiind despre Unteatru absolut nimic eram intrigată cum de poate juca o trupă independentă o asemenea piesă (mda, tributari mai suntem prejudecăților: lucruri bune pot face doar cei care posedă un teatru în mijlocul capitalei, în care mai joacă cei cațiva ce au rămas din marii actori romani… Rușine mie că am fost influențată de această zicere; dar tocmai de aceea spun despre experiența mea: pentru ca și cei care nu au orgoliu și acceptă ușor realitatea, schimband rapid paradigma, fără a se tangui, încercand să o țină pe a lor, să ajungă să cunoască adevărul acesta și să se bucure de el).

Actorii sunt atat de naturali că ai impresia că ești cu adevărat în casa lor: uneori, aveam o senzație de jenă că particip la discuțiile lor, de parcă trăgeam cu ochiul la ceva cat se poate de real…

Felicitări celor patru interpreți (Mihaela Trofimov, Nicoleta Lefter, Liviu Pintileasa, Richard Bovnoczkidar) și regizorilor pentru această reușită!

Mai multe despre piesa de teatru – articole despre… și amănunte interesante – aici.

Lasă un răspuns

