Și hăituit, omul tot poate admira Brașovul

🙂

Am avut 45 de minute de Brașov. Îl văd de 3-5 ori pe an, am locurile mele preferate, așa că nu e nimic nou pentru mine – zic eu, încrezută.

Pană dau de Cofetăria Casata. Aaa, trecutul mi-a revenit în minte. În orașul în care am crescut eu, aveam două cofetării ciudate (și buneeeeeeeeeee produse 🙂 ): La Albanezi și Casata. La Albanezi e simplu de ce se numea așa – cei care delectau orașul cu limonadă, bragă și înghețată nu erau romani… Dar Casata… Nu, nu am înțeles niciodată. Cu atat mai mult cu cat * casa* nu-mi suna delicios căci știam ce înseamnă… Documentele casate nu mă determinau niciodată să le ronțăi…

Buuuun!

De la Casata Brașov îmi cumpăr eu acum  o plăcintă cu branză – dar bună, nu porcăriile din București – și-mi pleacă gura la colindat, cu întrebarea care mă rodea:

*De ce se numește astfel cofetăria?*

Puicuța care vindea era destul de stangace și n-a fost prea gureșă.

*Casata este înghețata naturală pe care doar noi o facem. O vindem la pachet, o puteți vedea aici.*

N-am întrebat ce înseamnă înghețată naturală: poate e ceva venit din Înghețatia și doar această firmă are contract cu Înghețatia… O fi zăpadă neatinsă de picior de om și, garantat, nici de bot de iepure sau gură de lup. Cum nu mă prea dau în vant după înghețată, nu am fost curioasă să plătesc pentru 3 degete de înghețată (jumătate dintr-un pachet de unt) 6 lei.

Dar măcar știu ce e *casata*… 🙂 Însă ce căuta ea, ca denumire, în orașul meu aflat la 500 de km de Brașov, trebuie să aflu. Misterul însă nu mai poate fi dezlegat: și nu vine din faptul că eu nu dau pe acolo cu anii, ci din acela că sunt 20 de ani de cand Casata aceea nu mai există…

Despre oameni se spune că mor și iau cu ei în mormant secretele lor. Firmele cu atat mai mult, nu-i așa, ANAFule? 🙂

Lasă un răspuns

