Eu și Moș Crăciun…

nu avem nicio relație.

La 25 de ani, cu obidă, am spus cuiva: *Am fost atat de săracă încat nu cred că am avut unt în casă, de 10 ori pană acum!* Ea mi-a răspuns insensibilă, dar foarte realistă: *Zi-i merci – untul nu e sănătos. Înseamnă că nu ai prea multă grăsime în corp, deci bucură-te!*

Așa și cu faptul că nu aveam brad de Crăciun sau aveam unul cu 3 crengi – și acelea goale, că nu se omora nimeni să ne cumpere ceva, iar de primit – de la cine?

Deci mă pot mandri că am salvat natura, că am trăit în ciuda lipsurilor … waw, ce tare sunt și prin ce am trecut!🙂

Pe urmă m-am făcut mai mare și, din nefericire, 🙂 am urmat Facultatea de Litere. Cei/cele care ați făcut cursul de Folclor ați descoperit ca și mine, nu, că nimic din această sărbătoare nu e creștinesc, ci totul este o spoială de tradiții păgane, adunate la un loc pentru a-i convinge pe păgani să se creștineze și să dea banii *pseudocreștinilor* care-i cucereau.

Cine m-a mai pus să citesc și legende despre Crăciun? Cum că era un om rău și a pus să i se taie mana soție pentru că voia să ajute… În cele din urmă s-a pocăit el, dar …. prea au trecut anii și eu nu mă atașam deloc de el…

Îmi place bradul și-l umplu cu îngeri, luminițe multe, verde-albastru pentru distincție și galben-roșu pentru atmosfera magică, iar la bază, pe zăpadă, se odihnesc omuleții de zăpadă de dimensiuni diferite.

Cand copilul meu era mic și Adventul nu era sărbătorit aici, pentru că e obicei al țărilor protestante, îi alcătuiam eu tot felul de activități pentru fiecare zi a lunii decembrie – ceea ce acum se găsește pe toate drumurile: ori o bombonică sau ciocolățică pe zi, la mine erau abilități practice dintre cele mai interesante și mai pline de viață. Da, acum găsești sugestii peste tot, atunci erau doar ideile mele și distracția noastră!

În casa mea nu există chipul lui Moș Crăciun și nici nu-i duc lipsa.

Există un bebeluș care rade (deși știți că Domnul Hristos nu S-a născut în decembrie: e plină cultura de explicații și internetul de trimiteri către acest adevăr!) și lumanări parfumate, veselie și seninătate.

Sărbătoarea societății, o lună de bucurie zilnică, dar, pentru mine, veselia este asemenea tuturor celorlalte zile din an. Singura diferență este că acum🙂 e veselă și societatea în mijlocul căreia trăiesc…

 

 

7 responses to this post.

  1. Suntem departe tare de esenţa Sărbătorii. Şi nu mai cred că se va schimba ceva…
    Minunat articol! Să vă rămână fericirea şi seninătatea în casă în fiecare zi!

    Răspunde

  2. chiar alaltaieri am avut discutia asta pe Fb cu cineva, ca Isus nu e nascut in 25 dec si nici treaba asta cu bradul si mos craciun nu au legatura cu semnificatia sarbatorii.
    Ar fi frumos insa, ca societatea sa fie vesela pentru aceleasi motive ca noi, Insa nu e tocmai asa… dar la urma urmei, fiecare cu veselia lui, nu?🙂
    Merry Christmas & God Bless!

    Răspunde

    • eu votez pentru veselia asta tot timpul. dar din toată inima, pentru motive reale🙂 .
      te îmbrățișez.
      mai asculți poveștile mele? le mai asculți?🙂🙂🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

