Micul Prinț de la Țăndărică

Nu că sunt eu Gică Contra, nici că am impresia că ce zic eu e lege – în general, nu-mi cer nici drepturile firești, cu atat mai puțin să mă apuc să mă iau de oameni – dar cand e vorba despre literatură, am și eu curajul de a-mi spune părerea.

Micul Prinț nu mi se pare o carte pentru copii. Punct. Da, știu, toată lumea o oferă celor mici, cadou, am primit și eu pentru fiul meu încă de cand avea 2 ani, și în romană și în engleză, dar în afară de *Te rog, desenează-mi o oaie* nu a mai ascultat. E foarte multă filosofie acolo, iar textul așa cum apare în carte este un dar potrivit pentru copiii care suferă mult, care înțeleg subtilitățile, nu pentru cei simpli, care nu s-au luptat cu viața.

Fiul meu n-a gustat-o. Cred că dacă ar fi fost cartea așa cum este scenariul piesei Micul Prinț de la Țăndărică, era familiarizat cu ea, pentru că inteligență cenușie, scenaristul, a ales exact lucruri pe care să le priceapă cei de 5 ani… Iar pentru cei de zeci de ani, a strecurat unele lucruri entuziasmante…

De la decor, la interpretare, la costume, Micul Prinț este absolut atrăgător.

2 responses to this post.

  1. nici eu nu am citit cartea pana acum. am tot auzit de ea ca e deosebita dar nu am avut ocazia. acum de curand amluat o pentru copil, aminceput sa ii citesc si, am ramas tot la inceput. copilul n a avut rabdare, a adormit de fiecare data, eu degeaba am citit mai departe ca am cedat si eu si tot necitita a ramas.
    am auzit ca s a facut recent un film de animatie pe baza cartii.probabil ca acela va fi mai pe placul celor mici si …mari.

    Răspunde

    • mi se pare o carte pentru oameni mari, trecuți prin viață, dezamăgiți, care pot gandi profund. piesa de teatru e super pentru că reduce totul la actiune, ceea ce îl ajută pe copil să se distreze… sigur că noi cei mari pricepem și subtilitățile. de aceea consider piesa de copii, dar cartea nu. oricat m-ar trimite în iad cei care cred că e cea mai potrivită carte pentru copii🙂 .

      Răspunde

Lasă un răspuns

