Postmodern Jukebox

Fost-am la concertul lor. Surprizele s-au ținut lanț – eu nu i-am recunoscut pe cei din clipurile care erau pe canalul lor de Youtube, dar (hihihi) chiar mi-a părut bine că erau alții pentru că melodiile au fost parcă mai interesante decât cele de pe net.

Spectacolul lor a fost un fel de … repetiție de dinainte de spectacol… Așa cum apare Loredana Groza cu bigudiuri la repetiție, așa păreau și fetele, cu hainele lor ori nepotrivite, ori banale… Da, știu, e stilul american, să nu-ți pese cum arăți, să conteze doar ceea ce ești. Am apreciat ceea ce erau cele trei voci mărețe ale fetelor. A fost special dansul senzațional al celei de-a patra (dezavantajată complet de costume – la ea chiar că mi-a părut rău că nu s-a ținut cont de cum arată!). Am aplaudat încântată disputa excepțională dintre stepul ei și bateristul care, folosindu-și bețele pe tăblia ei de dans, a făcut show… Cum numele se schimbă tot timpul, tot ce pot să spun este că cele trei fete erau, pe lângă voci excelente, absolut.

Una dintre soliste făcut o roată într-o mână, în timp ce cânta. A cântat la trombon. Muzicienii se străduiau și reușeau să aduce atmosfera anilor 60.70. chiar 50… M.C.-ul părea chiar mai presus de interpretul principal… O salată servită frumos și savuroasă, iar sala plină pe jumătate li s-a părut atât de entuziasmantă încât au promis că vor reveni, pentru că nu se așteptau să aibă atât de mulți fani în Budapest… pardon Bucharest…🙂

Mi-ar fi plăcut dacă aveau și stilul acestei melodii, dar îl aștept anul viitor…

2 responses to this post.

  1. Solistii straini isi amana sau anuleaza concertele daca au probleme cu gatul si aceasta este o deosebita forma de respect pentru fani si intreaga asistenta. La noi au inceput sa fie rare astfel de momente iar eu ca un auditor onest cer, am pretentia de a nu fi servit cu apa cu zahar in loc de Pepsi, adica sa-mi cante live. Dumneavoastra ati avut norocul sa asistati la manifestarile unor profesionisti dar de curand, un eveniment intampinat cu urale si trambite pe radio si tv a lasat un gust amar asistentei, cand solistii au mimat cantarea. Ce-ar fi sa ne mimam toti activitatile din care producem banii de zi cu zi. Cat de tampiti ne-am banui clientii ca sunt, daca ne-ar plati bine pentru c-am mimat niste servicii pe care nu i le-am oferit? si de ce hotia aceasta se numeste „playback” daca o folosesc mai cu seama romanii (ca sa nu spun c-am inventato noi), daca este dupa parerea mea cel putin echivalentul „smenarilor”, hotilor de duzina?

    Răspunde

    • realitatea este că nu am avut parte de astfel de concerte.
      mă uitam la cei de pe scenă, noi eram cam 2000, dar ei cantau de parcă eram 300.000.
      și mai erau și entuziasmați și promiteau că se vor întoarce – pentru că, își spuneau ei, dacă e pentru prima dată și am strans atația, data viitoare, fiecare din sală, încantat, va aduce încă unul… și poate chiar doi…
      ei știau să investească în viitorul public.
      pe de altă parte, am participat la concertul de adio al Vaya con Dios. era ultimul concert din cariera ei, în străinătate, urmand să mai țină unul singur în Belgia, apoi se retrăgea definitiv.
      am înțeles de ce: nu o mai ținea vocea deloc, nu mai făcea față. dar ea nu a cantat *cu bandă*, chiar dacă era ultimul, chiar dacă eram romani, chiar dacă se făcea de ras. venise să spună la revedere celor care o iubeau de aici și – după cum spunea – a avut o relație specială, susținand multe concerte în Romania, spre deosebire de alte țări. a făcut furori, chiar și cu vocea care-o lua pe arătură…🙂
      pe-ai noștri mereu îi auzi că se scuză – ba că nu sunt destul de bine plătiți ca să poată să-și permită să cante mereu live, ba că dacă e ceva de caritate pot să fie mai relaxați…
      îmi pare rău cand aud că banii sunt dați celor care nu-i merită.
      pentru că da, ce-ar fi dacă cei care au construit casa soliștilor ce mimează live ar mima că au construit ceva de calitate? sau croitorii să le dea ceva ca-n poveștile de copii… *hainele de aur ale împăratului*🙂 …
      adevărul este că unii mai au curaj să se ridice și să spună. altora le e dificil să facă asta, de jenă… dar celor care greșesc nu le e jenă…
      ciudată lume!😦

      Răspunde

Lasă un răspuns

