Cetatea Histria

Păi dacă tot te bucuri de Rezervația naturală de la Corbu și Vadu, adaugi 15 km și împletești botanica și zoologia cu istoria… Bine, cei mai mulți vor să le îmbine cu gastronomia și de aceea ajung acolo, langă situl arheologic fiind și o cherhana, așa că la final zic: hai să vedem despre ce este vorba dincoace… Și ajung la Muzeu (10 lei) și la ruinele primei cetăți atestate istoric în Romania (10 lei). Altfel spus, mai pompos – ruinele celui mai vechi oraș din analele patriei noastre.

Descoperirile arheologice sunt impresionante.

Un domn de 72 de ani ne spunea: ce să căutați la Histria, cand am fost eu acolo nu era nimic. Da, dar el fusese acolo pe cand avea 12 ani.🙂

Între timp, lucrurile sunt absolut clare – în ghidul care se poate cumpăra de la intrare cu 7 lei, că pe teren nu ai absolut nicio inscripție și ești complet debusolat. Însă ar vrea multe dintre cetățile Turciei să fie atat de clar conturate… Și nu-s…

Muzeul construit în comunism are obiecte de care am găsit în muzee din Germania, Turcia și Grecia – viață vibrantă pe aceste meleaguri, în acele timpuri. Păcat că nu a rămas totul la fel…

Merită să ajungeți la Histria –🙂 hai, mancați și pește, dar pe primul loc puneți istoria!🙂

 

 

 

2 responses to this post.

  1. Tocmai am terminat O scurtă istorie ilustrată a românilor, de Nicolae Djuvara, și într-adevăr avem multă istorie de care să ne fie drag și cu care să ne mândrim. Dar nu am înțeles de ce nu era acolo nimic acum 60 de ani. Nu se făcuse muzeu încă? Treceau oamenii pe lângă ruine și nu știau ce sunt acele pietre?

    Răspunde

    • nu existau pietrele pentru că …. nu se săpase după ele…🙂
      nu existau nici certitudini, nici fonduri…
      după aceea au existat ideile istoricilor și s-a mers pe ele, ceea ce a fost excelent.
      acum, să-ți mai spun ceva: am văzut un reportaj despre cele 7 biserici ale Apocalipsei, realizate de Mark Finley și în cetatea Laodiceea (acum, na, toate sunt în Turcia) erau doar vreo 3 ruine… anul trecut cand am ajuns eu la Laodiceea… ce să vezi…🙂 biserica catolică alocase fonduri și descoperiseră mai multe vestigii decat în toate cetățile Apocalipsei… de la biserica reconstruită pană la temple și piața și amfiteatrul…
      stai pe aproape că mai scriu despre două cetăți, sunt foarte încantată că am făcut aceste descoperiri…
      o să-ți arăt și poze dacă o să fii cuminte…🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

