Ce înveți cand te distrezi

Am fost instructor la Parcul de aventuri, pentru aceia dintre olimpici care au vrut să parcurgă traseele aninate printre copaci.

Unii nu știau deloc ce trebuie să facă. Nici nu-și imaginau. Le explicam cum trebuie să abordeze fiecare încercare.

Alții, însă, lucrau așa cum li se părea lor că e bine sau cum puteau. Niciodată nu i-am corectat pe cei care executau mișcările cum li se părea lor mai simplu, însă, de vreme ce eram solicitată, pe cei care doreau, îi învățam să pășească sau să prindă franghiile.

Unul dintre băieții care nu-mi cereau ajutorul m-a întrebat: *De ce îi învățați să meargă așa?  E mai simplu cum fac eu!*

*O fi mai simplu, dar, atata vreme cat îmi cer mie părerea, eu le predau ca la carte. Cum e corect!*

*Nu sunt de acord. Ar trebui să-i lăsați să facă așa cum fac eu.*

*Fă tu cum vrei, ceilalți ascultă îndrumările mele…*

Peste două zile, m-a strigat de pe sarmă: *Vedeți că am început și eu să fac așa cum ziceați? Și nu e deloc greu. Dimpotrivă, e mai ușor.*

Eu și uitasem discuția cu el, în niciun caz nu mă supărasem pe atitudinea lui sau pe cuvintele lui. Dar faptul că el a ținut cont de sugestiile mele mi-a demonstrat că în fața unui copil nu trebuie să insiști cand el zice NU. Trebuie să-l lași puțin, să rumege ceea ce aude, să trudească și să experimenteze, pentru ca apoi să ajungă singur la concluzia ta. M-am bucurat de cuvintele lui mai mult decat de ascultarea orbească a celor care au urmat îndemnurile mele. Poate pentru că cei ascultători știau o singură cale – cea oferită de mine, pe cand ceilalți știau mai multe și totuși și-au dat seama care dintre ele este cea corectă.

 

3 responses to this post.

  1. Cum ai ajuns instructor la parcul de aventuri?🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

