Să-ți păstrezi copilul

Când ai copil mic, știi cum poți să petreci timpul cu el: permanent trage el de tine să te joci, așa că nu trebuie să fii creativ pentru a-l atrage de partea ta. E destul să fii manechinul pe care îl folosește scenaristul și regizorul de copil.

Când mai crește copilul, nu prea mai ai modalități prin care să fii interesant pentru el. Distracția e în afara casei sau în camera lui. Singur, ok?

Eu am găsit un mod prin care știu sigur că vom petrece cel puțin 10 minute râzând împreună – acesta e cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru copilul tău, să-i crești gradul de încredere în tine, prin umor în doi sau trei – în funcție de câți părinți are!

Uitându-mă pe FB – el nu are; adică avea, dar i-a uitat parola și atunci nu are cum să-l mai folosească – adun în timpul zilei cele mai interesante filmulețe după gustul lui – cu bebeluși veseli, cu animale deștepte sau haioase, cu materiale de cultură, de scurtă durată și, când vine să mă salute că s-a întors de la școală, mă întreabă: Ai ceva pentru mine? Sigur, îi răspund. Vin imediat, mă asigură el.

Și începe privitul, încep comentariile, discuțiile, hohotele de râs…

Când ai un copil mare, nu-l mai simți ca fiind al tău, din cauză că cel mai mult timp îi este ocupat cu școala, tinerii de seama lui și cu temele… Nu mai depinde de tine la orice pas, își aduce aminte de tine, dacă nu i te pui tu în cale, doar din an în Paște, când îl mustră conștiința – eu ce cadou fac celor din familie?

Dacă găsești un truc prin care poți totuși să-l păstrezi, să mai ai influență asupra lui, ești un om fericit.

Un gând despre &8222;Să-ți păstrezi copilul&8221;

Lasă un răspuns

