De ce să bei apă?

Fiecare își poartă sticla de apă cât mai la vedere. Nu de alta, dar e așa de frumos colorată și e de la o firmă atât de bună încât trebuie să fie admirată. Atât de mulți bani a dat pe ea… (Acum, să vă spun că vă înțeleg. Și eu mă laud cu sticla mea. Are o sumedenie de bufnițe pe ea și toți cad în extaz când văd că-mi respect dragostea pentru bufnițe inclusiv la acest capitol!)

Alții poartă sticla de plastic, luată din drum, ca să se știe că respectă cerința sănătății sau pur și simplu pentru că, fără să le pese de ochii lumii, vor să bea minim doi litri de apă pe zi.

Bine, dar de ce trebuie să bem apă? Până la urmă, îmi amintesc de mulții ani ai copilăriei și adolescenței mele în care nu am băut picătură de apă – ce am mâncat lichid din mâncare! În rest, nu am pus apă în pahar pentru a o da pe gât… (Ca mine sunt mulți alții, care nici nu știu ce înseamnă să-ți fie sete!)

Și n-am mai murit.  Și nu simțeam nevoia.

Îmi mai aduc aminte ce dificil a fost când am început să beau apă – mi se părea că sunt un balon și mă sparg. (Acum drept este că unii au 1.50 la înălțime și alții 1.98 – toți trebuie să bea 2 litri, specialiștilor?)

Am primit răspunsul la întrebarea de ce trebuie să bei apă, de aici. Acum îmi dau seama că ar trebui să cresc rația zilnică de apă… 🙂 Și intru poate în cealaltă zonă – extremista care bea 4 litri de apă pe zi, nici măcar cu lămâie, ca manechinele. Și, evident, de la chiuvetă.

Specialiștii spun că, la naștere, bebelușul are între 75 și 85 % apă. Cum vi se par aceste cifre?

  • suntem mai puțin umezi ca un pepene (are 93.5% apă), dar mai apoși decât bananele (au 74% apă)
  • la doar un an de la naștere, bebelușul ajunge la 65% apă
  • la maturitate, bărbații conțin 60% apă, iar femeile 55%
  • persoanele în vârstă au doar 50% apă.

Frumos (cam sadic, dar frumos! 🙂 ) titlu au pus cei de la Descoperă: Ne naștem apă și murim pământ…

Dacă și oasele au 31% apă, ce să mai zicem despre creieri, plămâni, inimă și rinichi – cele mai umede țesuturi?

Dacă cineva avea nevoie de explicații amănunțite ca să facă un lucru, altfel nu se urnea, sunt convinsă că aceste amănunte sunt destul pentru a se hotărî să bea apă – indiferent de vârstă, 🙂 cu atât mai mult cu cât înaintează în vârstă!

(Despre importanța apei am discutat și în cadrul întâlnirii organizate de SECOM, alături de dr. Alin Popescu.)

Lasă un răspuns

