Purim

Prietena mea, pe jumătate evreică, mi-a povestit despre JCC. Am fost pe acolo la o expoziție de păpuși, înaintea finalului lui 2016. Mi-a plăcut colțul acela de lume și am mai zăbovit pe acolo.

Începând cu 9 martie, s-a serbat Purimul în Comunitatea evreiască, iar sâmbătă seara, la ceva vreme după apusul soarelui (pentru că, în Sabat, evreii se ocupă de lucrurile lui Elohim), s-a desfășurat un party. Purimul este cea mai veselă sărbătoare, pentru că este vorba despre descătușare, despre salvare și despre eliberare (ați citit cartea Estera din Vechiul Testament, pentru a înțelege despre ce e vorba?).

Odată cu întâlnirea pentru a se bucura împreună, a fost și un carnaval. Acum, sincer, de când nu ați mai participat la un carnaval? Eu – din copilărie. Atunci am fost o boabă de cafea… 🙂

Sigur că nu m-am implicat prea mult în acest concurs, n-am avut o costumație cu specific, dar i-am urmărit pe cei care au făcut paradă pentru a povesti ce sunt ei… Am făcut parte din juriu. Participanții aveau obligația să aibă costume din domeniul meseriilor.

Doi tineri au fost foarte simpatici, el dorind să pară rabin și ea, asistentă din primul război mondial, alb-negrul lor și seriozitatea hainelor, făcându-i să semene mai degrabă cu un cuplu de amishi… Da, au fost impresionanți. O familie a interpretat Scripcarul de pe acoperiș și trebuie să spun că am fost foarte impresionată de hainele purtate și de muzica pe care au pregătit-o. Polițai, piloți, instuctor de înot, vânător, dar mai ales muncitori în salopete care reprezentau anumite firme… Dornici toți să ne convingă, cel mai credibil sudor a fost o fată, care avea cască de protecție, roabă, cabluri, mustată – că doar era Doru! – și multe alte lucruri care demonstrau că *și-a pierdut timpul* pentru a-și alcătui costumul.

Atmosfera a fost atât de plăcută încât m-am întrebat de ce nu se întâmplă așa ceva la fiecare sfârșit de săptămână.

Noi, cei maturi, spunem că nu mai e cazul să participăm, suntem oameni serioși, lăsăm totul în seama copiilor, dar mă cam tem că ei nu prea au parte de bucuria acestui carnaval, ei preferând să se joace pe telefon și să se gândească la cum să rezolve să treacă de nivelul nu știu care al unei provocări de pe tabletă, în niciun caz la accesorii pentru un carnaval naiv…

Lasă un răspuns

