Învățăm să blogărim, nu ne naștem învățați

Fiecare isi construieste brandul personal dupa munca pe care o face! Esti ceea ce muncesti! 🙂 Robert Katai la #DigitaParentsTalks! – așa prezenta o imagine a concentrării maxime Lavinia Pavel. 

Oameni buni, iată poze de la Digitalul de azi. Vă mulțumim tuturor că veniți la școala de blogging. Să fie cu folos și să împlementați cât de curând tot ce aflați și rezonează cu voi.- ne oferea fotografii, cu generozitate, Ana Nicolescu.

Next level for your blog: instrumente de marketing

Printre noi, începătorii, sunt și persoane cu experiență, pe care o expun și de care beneficiem.

Prezentatorul seminarului nostru a fost Robert Katai, căruia aș vrea să-i mulțumesc pentru răbdarea de a se plimba printre noi și a răspunde fiecăruie întrebări. Puerile, inteligente, întrebările noastre au fost luate în seamă – ceea ce a contat pentru dorința noastră de a mai participa. Nu venim undeva unde suntem luate peste picior pentru că suntem rămase în urmă, ci într-un loc în care oamenii vor să ne ajute să mergem înainte fără chiar a simți că am fost vreodată neștiutoare.

Idei:

  1. Templatul absolut nu există – ceva ideal. Dar tu poți realiza ceva care să te reprezinte, care să te arate și la exterior cum ești în interior.
  2. Tu decizi ce fel de blog vrei să ai: eu sunt antiimagine, pentru că toată lumea aleargă după imagini. Îmi imaginez însă că există și o nișă a mea, a oamenilor care pot să își imagineze ceea ce descriu, de aceea redau totul cât mai plastic, pentru ca articolul să nu aibă de suferit din lipsa elementelor vizuale.
  3. În urmă cu 25 de ani, un specialist mi-a spus: de la cel cu handicap la cel mai bogat, niciunul nu e logic. Toți sunt emoționali. Vrei să ai rezultate: adu în prim plan emoția. Binecuvântarea mea se numește o viață plină de trăiri controversate, așa că pot jongla cu întâmplă pline de sentiment, în orice domeniu – din viața mea, din viața altora (la partea a doua, aveți grijă să cereți acordul pentru că s-ar putea să vă treziți cu procese pentru că ați *denigrat* persoana. Eu știu asta din propria-mi experiență, când am scris o poveste despre un băiețel care se comporta îngrozitor cu cei din jur și … i-am lăsat numele adevărat! Cu siguranță nimeni nu l-ar fi recunoscut, dacă nu era numele, pentru că niciun părinte nu identifică partea rea a copilului, din nefericire; dar așa… Scandaaaal!!!
  4. Noi nu vorbim ca specialiști – la câte subiecte se abordează pe un blog ar înseamna să fim enciclopedii. Ori avem un invitat care să vorbească despre acel subiect, ori dăm direcții pe care să meargă experiența cititorilor, conform cărora să le deschidem mintea să știe la cine să apeleze (sunt consternată când văd cât de mulți am devenit terapeuți, fără să avem școală pentru așa ceva… 🙂 )
  5. Imaginile care apar pe site, blog sunt perfecte – după cum se spunea într-o altă întâlnire, blogurile din străinătate sunt mici copii față de ale noastre, la această categorie. Eu am o părere personală – de om care nu folosește imagini. Dacă totuși aș pune, ei bine, nu le-aș alege pe cele perfecte, ci pe cele inedite, pe cele în care oamenii sunt naturali, în care se vede că cel care gătește, cel care *mămicește* e om, nu semizeu.
  6. Ideea cu *astăzi scriem toți despre…* mi se pare posibilă pentru o anumită categorie de persoane. Da, astăzi pot scrie despre biberoane cele care au copii de această vârstă, dar eu nu mă pot alinia la start. Dacă mi se spune despre ce să scriu, pot da tot ce am mai bun din mine, dar nu va ieși ca atunci când mie mi se pare că leșina dacă nu scriu despre asta pentru că …. ideea asta m-a pocnit și iată-mă vânătă dacă nu o ascult… 🙂
  7. Pentru cei ce doresc să realizeze rapid bannere – bannersnack.com. Primele 10 sunt gratuite, așa că între timp poți găsi alte soluții, deci profită de ofertă.
  8. Pentru început, dacă vrei să-ți monetizezi blogul, este cazul să stabilești: pentru cine scrii, despre ce vrei să scrii, când vrei să scrii, cât de des, cum ajungi la oamenii cărora li te adresezi… Dau un exemplu: eu scriu pentru oamenii care au sentimente și nu vorbesc despre ele. Abordez teme ciudate pentru discuțiile om la om, dar foarte închegate când omul stă de vorbă cu el însuși. Îmi doresc să am un parteneriat cu Divinitatea și, în mod miraculos, când cineva are o problemă de suflet și caută în Google, să ajungă la mine, cea care nu pun accent pe imaginez, ci pe cuvântul care mângâie sau încurajează. Acesta este tipul meu. Nu vreau să câștig bani din blog, ci experiențe – nu experiență în scris, că pe asta o am, ci experiențe cu oamenii de lângă mine. Și am avut, din fericire!
  9. Despre modul cum scrii, acum: zilele trecute un blogger se mira de ce oamenii se iau de el pentru că nu scrie corect. Acum și oamenii sunt răutăcioși, dar, pe de altă parte, nu poți fi guru fără să fii perfect. Chiar și în scris. Greșelile de gramatică, de exprimare, cuvintele nepotrivite, scrisul fără litere românești, când ești într-o lume românească… denotă lipsa de profesionalism. Bine, te poate citi omul, chiar dacă nu știe cine se uita în oglindă – fata ta sau fața ta… Realizează el la ce te referi până la urmă, dar e mai bine dacă nu-l pui la încercare și-i dai un text cursiv.
  10. Formarea ta ca om care scrie crește pe zi ce trece – că bagi bani în dezvoltarea ta din ceea ce câștigi cu blogul sau din buzunarul propriu, însă trebuie să mergi la cursuri serioase. Am fost la două cursuri pentru care am plătit și, într-un mod ciudat, deși erau realizate de două persoane diferite, absolut tot era identic, inclusiv exemplele folosite pentru fiecare principiu de scriere – care după care copiase?

Idei interesante mai găsiți și la

Tehnici de marketing pentru blog pe scurt

http://mamicaurbana.ro/cheltuielile-bloggerilor/

Pentru orice idee care vă stârnește interesul nu uitați să mă contactați aici sau pe despresufletulmeu@yahoo.com.

 

Anunțuri

4 responses to this post.

  1. Cred ca ai dreptate că, teoretic, ar trebui să stabilesc dinainte: pentru cine scriu pe blog, despre ce, când, cât de des, cum ajung la oamenii cărora mă adresez… Totuși eu nu o fac. Cine are blogul pe primul plan, și alte domenii de scris în plan secundar, sau cine simte nevoia de a fi super-organizat în toate domeniile, o poate face.

    Publicul țintă și subiectele mi le stabilesc pentru cărți, iar cât despre cum ajung la publicul țintă al acestora (adolescenți și tineri) încă nu am găsit, din nefericire, un răspuns. Pentru mine blogul nu este neapărat un element de scriere literară, (deși într-o oarecare măsură este). Nu cred că m-aș duce la cursuri pentru aceasta decât dacă aș dori o carieră în jurnalism. Eu pe blog scriu când simt că am ceva de spus (sau când îmi place ce au spus alții, dau reblog), în câteva domenii care mă pasionează. Cred că am mai mulți followers de limbă engleză.

    Despre roleplaying games, scriu în engleză, fiindcă povestea mea interactivă cu pirați, pe care o scriem din august 2010, este în engleză, și sunt unele lucruri pe care nici nu aș ști să le exprim corespunzător în română. Plus că sunt foarte puțini români care scriu interactiv în engleză (sunt câțiva, mai ales în povești fanfiction Harry Potter, și alta pe care o știu că are un site polițist urban).

    Diverse povestiri scurte și poezii, postez fie în engleză, fie în română, alternativ, fiindcă le și scriu alternativ. La fel și alte subiecte de interes general. Despre NaNoWriMo am scris tot alternativ, când în engleză, când în română, că tot lumea de limbă engleză este mai familiară cu acest concurs, însă eu scriu povestea respectivă în limba română. Despre cărțile pe care le scriu, în română, fiindcă le scriu în română.

    Precum vezi, subiectele mele sunt diverse și ritmul de postare, haotic. Am avut momente când aveam un post la câteva zile și luni fără nici unul. Dar asta nu înseamnă că nu SCRIU între timp – și la cărți, și la pirații mei. Și în română, și în engleză.

    Răspunde

  2. […] hărnicuțe ca mine și au scris deja (până la momentul la care m-am apucat eu de scris, erau 1, 2, 3, 4, 5, 6 […]

    Răspunde

  3. […] Învățăm să blogărim, nu ne naștem învățați […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: