Turist în orașul tău

Soțul meu este bucureștean, la a treia generație. Eu sunt în capitală de 25 de ani. Dacă el a crescut aici și a fost peste tot, eu am venit aici și am schimbat zeci de gazde (proverbială este mutarea de 13 ori în 2 ani!), așa că am învățat orașul, l-am vizitat, îl știu în fiecare amănunt. Dar am realizat că fiul nostru, crescut în centrul capitalei, nu prea se descurcă și nu leagă cartierele între ele. Așa că ne-am gândit să devenim turiști în orașul nostru, de dragul lui.

Azi am fost în Parcul de distracții Tei. Trec zilnic pe lângă Roata mare, fiind în drumul meu spre lucru, toți m-au descurajat că nu e cine știe ce, dar nimeni nu mi-a dat amănunte despre motivul pentru care nu sunt entuziasmați. Azi am înțeles. Depinde de ce vrei de la ea. Dacă-ți imaginezi că te aruncă în aer și te învârte, normal că ești dezamăgit. Ceea ce oferă Roata mare este panorama cartierului. Da, nu te agită, nu-ți împrăștie creierii, nu aduce adrenalină cu spaimele induse, dar – cu aer condiționat și condiții de lux – te plimbă 10 minute pentru a vedea frumusețea din jur. (Bine, dacă vreți să fiți cârcotași, găsiți motive: lacul are mătasea-broaștei pe suprafața lui etc etc – eu nu vreau să comentez pentru că iar partea bună a lucrurilor.) Sincer, am vizitat în vreo 10 capitale cele mai înalte locuri pentru a vedea panorama – în unele dintre ele am urcat multe, multe trepte (nu mă plâng, acum le spun cârcotașilor!), pe spații foarte înguste, am plătit 20-30 de euro euros, ca să văd poate mai puțin decât vezi din roată, cu 20 de lei.

Eu consider că trebuie să știi ce ceri de la un lucru, nu să fii dezamăgit că săpunul nu e cuțit.

Al doilea loc de poposire a fost Caruselul. Nu e atât de complicat pe cât pare din depărtare, așa că puteți încerca. (Eu am făcut-o de 3 ori, ultima oară deja era ca și când ai mânca eugenii în loc de tort.) Erau și fetițe de 8 ani care nu aveau nicio reacție (mă refer la cele de manifestare a groazei 🙂  – mie îmi place să țip de dragul momentului, nu că mi-e frică 🙂 ; dar  am văzut și băieți de 13 ani care au zis: dată viitoare nu mă mai urc! Așa că depinde de cum sunteți, oricum, caruselul are 3 bucle mari și late, nimic apocaliptic…

Revelația – pentru mine! – au constituit-o Lanțurile. Chiar ne gândisem să nu ne urcăm în ele, pentru că nu ni se păruseră cine știe ce, dar am hotărât să le dăm o șansă. Și chiar am fost încântată. Chiar spuneam, stând atât de aproape: *de acum, când sunt supărată sau când vreți să-mi faceți o cinste, o fugă la Lanțuri rezolvă totul.*

Am ieșit pe poarta Parcului la stația lui 16 din dreptul Roatei mari – nu știu numele. Acolo aveam mașina, acolo am mâncat câte un falafel, în portbagajul mașinii stând 🙂 , să fim cât mai turiști, am luat niște prăjituri (mmm, Doboș… n-am prea găsit așa ceva până acum – evident, după ce a trecut epoca, pentru că în epocă mereu îl cumpăram!!!) și n-am folosit lingurițe, ci degetuțe, așa că am avut o amiază pe cinste…

Acestea sunt doar 3 atracții interesante și pentru cei mari, celelalte – vreo 5 – sunt pentru cei mici, amuzante, de asemenea… Nu mai spun despre bănci, flori (lalele negre!) și sculpturi (fără explicații, dar bune pentru niște poze pentru Instagram! 🙂 ).

Nu uitați de parcul Tei și conceptul de *turist în propriul oraș*!

2 gânduri despre &8222;Turist în orașul tău&8221;

  1. o să-ți placă. ai grijă să fie o zi însorită și să te dumirești pe unde ies cele mai frumoase poze. poți să te dai o dată pentru prospectare, apoi pentru înțelegerea deplină a lucrurilor…

Lasă un răspuns

