Adevăr sau provocare (1, 2) – Sara Shepard

Am fost un copil ciudat – mergeam la discotecă până la ora 3 (sau 4, depinde de cât de mult rezista cel care organiza, eu oricum aș fi rezistat 3 zile și 3 nopți!), apoi nu mă duceam acasă, ci la cimitir. Intram acolo și stăteam lângă crucea celei care ar fi trebuit să-mi fie mătușă, dacă nu ar fi murit după numai o lună de viață… Eram cea mai fericită pe ringul de dans, dar acolo, printre cruci mă întrebam ce e dincolo de moarte și așteptam un răspuns de la cineva care s-ar fi întors dintre morți. Ciudat, nu?

Dar, nu mă invidiați, nu, n-am avut parte de nicio revelație, nu mi-a apărut nicio fantomă, niciun strigoi…

În schimb, când se lumina de ziua, veneau femeile la tămâiat și-mi ziceau: *Măi, mamă, iar ai greșit crucea la care să plângi. Mamaie-ta era dincolo, la dreapta, nu aici, la stânga.* Nu aveam timp să le explic – nu mă interesa părerea unei femei care a murit la 50 de ani, ci a unui bebeluș; aș fi avut mai multă încredere în el. Mă ridicam, le salutam și plecam spre casă. *Ciudată rău, fata asta, suflau între ele, vine aici, nu nimerește mormântul și nici măcar lumânări nu aduce…*

🙂

Pentru una ca mine, care are experiențe stranii cu un cimitir gol, indiferent cât a cerut un semn cât mai evident, o carte ca Adevăr și provocare este un desert.

Dar nu neapărat pentru subiect: Emma, o orfană crescută de mai multe familii prin Asistență socială, descoperă că a avut o soră geamănă, Sutton, care a fost crescută de o familie bună. Îi scrie acesteia și este invitată cu prietenie pentru a se cunoaște, dar când ajunge acolo este luată drept sora ei pentru că, în vreme ce aceasta este moartă și cadavrul i-a dispărut, toți se raportează la Emma ca la Sutton. Normal! Nu știau despre existența ei și nici despre faptul că cineva o ura atât de mult pe Sutton încât să o ucidă. Da, era răutăcioasă, impertinentă, dar chiar să-i faci de petrecanie unei tinere de 18 ani? Ciudat și incitant, nu?

Ce s-a întâmplat cu Sutton și cum de-a dispărut exact în ziua în care trebuia să o întâlnească pe sora ei?

Cât de departe va merge Emma pentru a afla ce s-a întâmplat? Va avea succes sau va fi ea însăși distrusă: pentru că cine n-o suferea pe Sutton putea să răsfrângă acea ură și asupra gemenei ei…. ?

Pentru Emma cea liniștită este destul de greu să joace un rol de fată rea, cu atât mai dificil să se integreze între fetele acelea ce fac parte din Jocul Minciunii…

Eu cred că am zis destul despre cărți, nu are rost să mai adaug ceva cu privire la subiect. Dar trebuie să spun de ce mi s-au părut mie (care nu cred în vampiri, fantome și suflete după moarte!) interesante cele două volume… Pentru modul în care sunt scrise. Harul scriitoricesc este una și strădania de a da tiparului o carte e alta. Sara Shepard are un stil savuros al scrisului și al rețelelor de păianjen pe care le desfășoară sub ochii noștri… Nu am lăsat din mână cărțile, le citeam și pe trotuar, nu numai în autobuz 🙂 🙂 🙂 .

La finalul volumului 2 există și niște mulțumiri. Acestea te pun pe gânduri. *O echipă creativă și devotată*… Promovare pe internet, echipă editorială…

Răsufli ușurat – nu ești vinovat dacă nu-ți iese ceva, pentru că ești singur.

Nu un singur om a dus la capăt un astfel de proiect de amploare… Există o unitate care aduce împreună niște oameni care se bazează unii pe alții și se ajută. Există o colaborare pe care ar trebui să o descoperim și noi, indiferent în ce domeniu lucrăm. Atunci vor ieși din mâinile noastre lucruri de calitate, strălucitoare…

Doar atunci.

2 responses to this post.

  1. Vai, Bianca, in timp ce parcurgeam alert randurile, gândind ca tu ma faci sa imi doresc sa citesc fiecare carte despre care scrii, ajung spre final si asa ma pufneste un ras. Sclipitoare incheiere, parol. Nu stiu, zău, ai o imaginatie fantastic de profund-bogata. Adica bogata si foarte cu substanta. Si nu mai zic ca am rămas cu gura căscată si la celelalte articole, ca rămăsesem in urma cu cititul☺

    Răspunde

  2. Super povestea cu gemene. Ar fi trebuit sa publici povestea toata deoarece m-ai facut curioasa. Felicitari

    Răspunde

Lasă un răspuns

