Prințesa lupilor – Cathryn Constable

Coperta mi-a atras atenția: o fetiță cu o pelerină roșie între un castel și un lup care urlă la lună. Și multă zăpadă. Am luat-o de la bibliotecă, alături de alte 20 de cărți. Da, avem voie să luăm 12 cărți de persoană pentru că suntem cititori premiați. 🙂

Când am început să o citesc, i-am pus ștampila: carte pentru fete de la 9 ani în sus. Și, deși ne-am obișnuit cu ideea că animalele gen lup au ceva spiritist în ele, cartea nu are nimic de felul acesta.

În schimb are ceva persuasiv… Iubirea personajului principal pentru Rusia a reușit să creeze în mine două lucruri: primul, să cad pe gânduri cu privire la locul destinat fiecăruia în această viață (voi reveni asupra lui), al doilea, să intru în magazinul slav bine reprezentat în București, dar pe care l-am ocolit cu încăpățînare de ani de zile (are mai multă băutură decât în mod normal, iar experiența copilăriei mele de copil agresat într-o familie cu un alcoolic se cunoaște. Nu mai e nevoie să adaug de unde repulsia).

Din magazinul slav am ieșit cu niște specialități – pentru că dragostea fetei pentru Rusia m-a determinat și pe mine să am curiozități culinare. Revenind acum la locul destinat fiecăruia în viață… 🙂

Mi-o aduc aminte pe sora mea care învăța engleza din cântece și spunea că va sta în SUA, în plină epocă de aur, în care se învățau doar rusa și franceza, cel mult germana… Cum de ea, copil de muncitor, a nimerit în clasa copiilor de securiști, nu am explicații. Cum de acolo s-a predat engleza, îmi dau răspunsul: comuniștii erau după sloganul *să nu faci ce face popa, ci să faci ce zice popa*.

Da, a venit Revoluția și sora mea serbează aproape 20 de ani de SUA, cu mici inserții de Suedia. 🙂

Dar ideea cu atracția unui loc nu este dată doar de opțiune, ci și de un instinct. E ceva mai presus de rațiune, e ceva ce nu se poate explica în exterior, dar este atât de clar în interiorul celui ce-l trăiește. Sophie, eroina romanului Prințesa lupilor, a adus cu ea, în mintea și inima mea, nu numai bucuria că se mai scriu și lucruri care nu au de-a face cu magia, ci și satisfacția că, cel puțin pentru unii, chemarea își urmează cursul și cele două unități devin una.

Deci, mamelor de fete, să nu mai spuneți că nu există cărți speciale pentru odraslele voastre. Pe de altă parte, băieții cărora nu le repugnă eroinele feminine, vor fi plăcut impresionați să descopere un Dmitri care merită să fie model pentru cei de azi.

Lectură plăcută!

Lasă un răspuns

