Camp NaNoWriMo 5 iulie 2017

Te apuci să scrii în mai multe situații:
– ai timp liber și n-ai o altă formă de distracție
– ți-ai propus să mai bifezi un lucru de care ți se spune că nu ești în stare
– ai o idee care nu te lasă în pace
– te doare ceva și doar prin terapia scrisului crezi că poți rezolva
– ți se pare că e menirea ta să aduci oamenilor zâmbet sau lacrimă cu ceea ce e în mintea ta
Mai sunt alte motive pentru care scrieți?
Mi-ar plăcea să le aflu.
Ideea este că niciunul dintre noi nu scrie atunci când vor ceilalți, nu scrie la comandă, ci își știe ritmul și sensibilitatea. Eu, dacă nu am scris până la ora 10, s-a terminat cu inspirația. După 10, rămân în relație cu cititul, cu dezbaterile, cu documentarele, dar scrisul trebuie să fie până în 10. (Chiar dacă începe la 23 și se termină la 5, chiar dacă începe la 4 și se termină la 9, ideea e că după 10 nu am niciun neuron care să danseze de creativitate. Doar neuroni care acumulează.)
Nu știu voi cum sunteți, dar trebuie să țineți cont de asta.
Dacă scrieți seara bine, nu vă apucați să scrieți dimineața, pentru că, dacă nu veți reuși, nu vă gândiți că momentul e nepotrivit, ci că … nu sunteți capabili. Cunoașteți-vă orarul de eliberare a emoțiilor prin scris și țineți cont de el.
Eu am reușit în această dimineață să depășeșc acel capitol pe care nu știam cum să-l formulez, așa că de mâine vor începe marile aventuri.
Chiar așa: imaginați-vă că aveți două tabere – un băiat care nu citește deloc, dar e dus la 3 cluburi pe zi, de părinții care-l vor foarte ocupat, cu multe pasiuni și unul care nu numai că nu citește, dar nici nu are părinți cărora să le pese de el, unul care ar intra mai degrabă la categoria (răutăcios denumită de noi) prostuților. Pe de o parte. Pe de altă parte, ați avea o fată care citește și e foarte mândră de ea și un Pirat care trebuie să învețe lecțiile politeții.
În ce buclucuri ați vârî cele două tabere, care sunt rivale?
Ideile vor fi apreciate. 🙂
Și-acum despre ajutorul primit prin mailul special NaNo:
Author Kami Garcia:
About halfway through the month, I start seeing disheartened tweets and posts on social media from people who report they are „losing” Camp NaNoWriMo. The structure of NaNoWriMo—the daily and final word-count goals, writing sprints, and sense of community—is what makes it fun and effective.
But you aren’t „losing” if you can’t hit the daily word count. If you have more words than you had before you started NaNoWriMo you are winning. You’re closer to finishing your book and achieving your goals. You only lose if you don’t try.
…….
Author Preeti Chhibber:
„Even printed, on pages that are bound, sentences remain unsettled organisms. Years later, I can always reach out to smooth a stray hair. And yet, at a certain point, I must walk away, trusting them to do their work. I am left looking over my shoulder, wondering if I might have structured one more effectively.”
„If you’re stuck, that might mean you need to walk away for a minute. Take a walk, see some friends, do something that turns your brain off.
It’s difficult to sustain creativity, your brain gets tired and needs a break as much as your body does. Sometimes all you need is to let your brain relax into inspiration. When my brain is overworked, I make some tea and fall into a Youtube Bollywood musical hole. It re-energizes me.
Today, I’ll close the curtains on my imaginary audience and write purely for myself. ” –
…..
 
Autor Kami Garcia:
*I’m going to tell you a secret—a big one. I hate drafting. I love coming up with a concept and a premise, fleshing out characters and using a beat sheet to plot my novel. After all the brainstorming, plotting, character building, and outlining, it’s time to start drafting. But I don’t want to do it.
Why? The draft never reads as beautifully as the story in my head. I get discouraged, frustrated, scared, and angry. Drafting can be messy and uncomfortable, sometimes even painful. Keep going: the fun starts when the draft is done and it’s time to revise.* 
 
Author Danielle Paige:
*Your characters’ obstacles might not be of the high fantasy kind, but thinking about how your characters would react in extreme situations teaches you things about who they are—things that you can use in your own story.
Put your characters in Hogwarts, or Oz, or some other realm that you know well. What does your character do? What house are they sorted into? How do they react when faced with a Big Bad like Voldemort or The Wicked Witch? And if you find you don’t know if your character is a Slytherin or a Ravenclaw, or what they do when they drop a house on a certain witch, then maybe it’s time to answer those questions before moving back to your book.*
Mai multe despre NaNo aici.
3 gânduri despre &8222;Camp NaNoWriMo 5 iulie 2017&8221;

  1. Înainte scriam pentru că mă măcinau lucruri. Apoi am scris terapeutic. Mi-ar plăcea să scriu că am timp liber și probabil că va veni și vremea aia. Acum scriu pentru că vreau să-i las fiicei mele o mini-biografie, iar pe drumul acesta e posibil să mai inspir persoanele care mă citesc.

  2. Piratul fura fata care nu reactioneaza la comenzilelui daca nu i se adreseaza politicos. Enevrat de aceasta situatie, pune baiatul prostut sa aibe grija ei. La final ajung amandoi sa se poarte politicos instruiti de fata, ca mai apoi sa ii inscrie la niste concursuri de politete unde se duce la cluburi primul baiat dus de parinti.
    Am zapacit mult povestea?!

  3. aam inceput sa scriu pentru a impartasi experiente, am continuat pentru ca a inceput sa mi placca. asa am descoperit scrisul din multe alte motive. scriu la orice ora din zi si din noapte, cand am idei care nu mi dau pace si cand am ragazul necesar.
    cu povestea m ai pierdut ca e prea mare tambalul la mine in casa acum sa ma pot concentra la pirați si prințese :)))

Lasă un răspuns

