Cella Florescu, argint la Olimpiada Internațională de Informatică

Cella Florescu, medaliata cu argint la Olimpiada Internationala de Informatica, a fost invitată la un post de radio și redactorul i-a spus pe șleau: *Se vede că ești timidă (eu mă exprim frumos față de cuvintele folosite), se observă lucrul acesta (insistență, frate, ca să o pună cât mai în inferioritate) cum… *

Când ești luat așa, eu cred că te inhibi. Cum să spună despre defectul tău în fața întregii țări? Cum să insiste cu așa vehemență asupra lui?

Mă întreb dacă domnul și-a dat seama cât de rău sună ceea ce spune. Poate a aruncat întrebarea pe care nu o pregătise, de aceea era așa de lipsită de *fason*.

Cella merita să fie tratată frumos și să i se adreseze întrebări în așa fel încât să se simtă bine, nu ridiculizată.

Am apreciat-o pentru toate răspunsurile – ea cântă la pian în timpul liber, ea se liniștește plimbându-se sau făcând sport, ea ar da o oră petrecută la computer pe socializare. Și mi-a plăcut că prima remarcă a prietena ei când s-a întors, după concurs, a fost: *Bine că ai venit, că mă plictiseam.*

Oamenii tehnici nu mai sunt cei pe care îi știm noi din cărți sau filme – capul în cifre și fără viață personală. Oamenii tehnici sunt simpatici, nu-i mai numiți *tocilari*, vedeți-le calitățile și stați mai mult pe lângă ei, ca să nu le simțiți lipsa…🙂

Sfatul Cellei pentru tineri – întrebarea era ca o sabie îndreptată spre cei ce nu învață! – nu era *burta pe carte!*, *nu vă distrați, ci învățați*, *ascultați-vă profesorii, mai ales pe cei care nu știu să vă respecte!*. Sfatul ei a fost un mare boom: aveți o pasiune. Dacă nu există pasiune, nu puteți face nimic. Doar pasiunea te împinge să te dezvolți.

Spun că a fost boom pentru că, ce să-i faci!, pasiunile trebuie descoperite în mod deosebit din copilărie – adică, familie, fă-l pe copil să se cunoască și să știe ce îi place sau în timp ce se apucă de învățat – adică, școală, oferă copiilor experiențe din care să-și dea seama pentru ce sunt făcuți.

Dacă vă plângeți că sunt atât de mulți tineri care par fără niciun Dumnezeu, apăi să știți că le lipsește pasiunea, deci interesul acordat lor de cei maturi!

Zic și eu, nu dau cu parul.

Cella, felicitări pentru ceea ce ești și pentru ceea ce vei deveni. Și mulțumesc pentru că exiști. Mi-ai provocat multe zâmbete în cadrul interviului cu puritatea ta copilărească, deși ești un computer performant, adică adult, adică atoatecunoscător.🙂

Lasă un răspuns

