Sarcină sau nu…

Mi-e destul de greu să accept noua stare de lucruri, cu privire la maternitate, când am crescut în comunism. Am crescut într-o familie neînsemnată, părinții erau muncitori, deci nu aveam pile nici la librării, nici la cosmetice, nici la farmacii… (profesorii și inginerii mai reușeau, făcând ceva sluj să impresioneze vânzătorii, iar securiștii oricum aveau de toate!)

De mică, am văzut femeile plângând că sunt gravide și femei avortând. Și tot de mică am știut de procesele pe care li le intenta statul doctorului care îndrăznea să chiureteze o femeie care pierduse o sarcină – fiind tot timpul considerat că pierderea se provoca acasă (cu andreaua!) pentru că doar așa se putea scăpa de ceea ce nu doreai… Căci statul te obliga să ai cel puțin 5 – prin lipsa protecției ajungeai desigur la această condamnare.

Acum, femeile vor să aibă copii – și multe nu pot… Vârsta, stressul, avorturile anterioare… Am prietene căsătorite care au apelat la in vitro și chiar necăsătorite – dacă tot nu au prințul visat, măcar copilul dorit. Lumea noastră e diversă și poți doar să o cunoști și să-ți iubești necondiționat cunoscuții.

Pentru mine, a participa la o întâlnire în care se vorbește despre sănătate e un chin. Nu sunt niciodată atentă la detalii – iar când oamenii încep să înșire chestii serioase, ce țin de viață și de moarte, mă fac mică-mică și mă întreb de ce nu există pilula minune, de luat când ți-e foame, de luat când vrei copil, de luat când ai vrea să dormi… Pilula, fără alte explicații, noțiuni, idei…

Dar asta este – azi, e nevoie de cunoaștere, mai ales că oamenii din prezent vor să aibă totul în mână: să hotărască sexul copilului, când apare pe lume, cât de intensă să fie durerea resimțită… Eu sunt dintre cei care se lasă duși de val, de ceea ce vine, nu dintre cei care dictează destinului, dar pentru cei care vor să strunească totul există soluții. (Evident, eu aș spune că noi doar ca impresie artistică strunim totul 🙂 , de fapt ori dorim ceea ce trebuie să se întâmple și așa zicem că a ieșit pe-a noastră, ori ne consolăm și cu ce e. Dar aici e prea mult de discutat – poate altădată!)

Pentru cele care vor să se simtă zeițe, că le e totul la îndemână, gama Ferlidona se arată la orizont, cu multe oferte. (Am aflat și eu, cu ocazia întâlnirii organizate pentru bloggerițe mame de Mămica urbană şi White PR.)

Eu una am fost entuziasmată de testul de sarcină – după ce că este atât de elegant, culmea, costă cât costa unul prost acum 13 ani, când am făcut ultimul meu test … (nu se miră nimeni? Sunt multe motive de uimire în acest rând și-un pic!) 🙂

Însă pentru cele care se confruntă cu anumite nevoi există 3 teste cu 99% acuratețe. 1. testul de ovulație, care determină ovulaţia într-un singur pas, prin măsurarea nivelului urinar al hormonului luteinizant, indicând care sunt cele mai favorabile două zile pentru concepție (și acum îmi explic eu de ce spune sloganul firmei… *pentru sarcină. când o vrei. când nu o vrei.* Păi, conform testului stai sau nu cuminte în cele două zile – în funcție de opțiunea ta pentru următoarele 9 luni). 2.  testul pentru infecțiile tractului urinar (merge și la fetițe după 12 ani). 3. testul pentru pH vaginal (este un dispozitiv medical de diagnosticare, care măsoară pH-ul vaginal printr-o manevră rapidă, simplă şi nedureroasă, pentru depistarea dezechilibrelor).

Pentru detalii savuroase, citiți și părerile altor participante, mămici mai de curând…

Laura Frunză

Olandeza

Adela Stan

…. și care vor mai scrie 🙂  (le voi atașa pe rând aici)

Un gând despre &8222;Sarcină sau nu…&8221;

  1. pentru cititorii acestui blog care nu au trait in perioada comunista le recomand sa vizioneze filmul „4 luni, 3 saptamani, si 2 zile” . din punctul meu de vedere filmul este foarte bine realizat.pentru unii filmul este dur dar pur si simplu excat asa se intamplau lucrurile.

Lasă un comentariu