Problemele bărbatului – ce poate citi un bărbat pentru a se cunoaște pe sine

Astăzi am primit, la consiliere, un mesaj din partea unui bărbat – contrar obiceiului de a răspunde doar femeilor.

El suna cam așa: *Desi am peste 30 de ani, marturisesc ca sunt incapabil sa-mi fac prieteni, sa relationez cu restul oamenilor dincolo de bariera unui salut si a unui dialog obsedant de tipul : ‘Cum iti merge?’, ‘Bine’, ‘Ma bucur. Sa ai o zi buna!’. Cand dintr-un motiv sau altul trebuie sa stau singur pentru cateva zile, ma simt atat de frustrat si de trist ca imi vine sa-mi iau viata. Ce as putea face pentru a fi mai sociabil si sa ma ‘vindec’ de timiditate?*

Cred că bărbații nu prea se raportează la ceilalți în acest fel, nu recunosc așa ceva, de aceea mi s-a și părut tulburător mesajul și mi-am amintit de cele câteva cărți care ar fi mai bune pentru cei care trec prin așa ceva decât ideile unei… femei. Așa că i-am recomandat câteva cărți, printre care și două despre care vreau să vă spun și vouă, în cazul în care aveți prieteni care trec prin criza de identitate.

A. Dacă bărbații ar putea vorbi – Alon Gratch

Cele șapte atribute masculine:

1. rușinea – băieții nu plâng

2. absența emoțională – nu știu ce simt

3. nesiguranța masculină – m-am plictisit să fiu cel mai bun

4. narcisismul – uită-te la mine, atinge-mă, ascultă-mă, simte-mă

5. agresivitatea – îți arăt eu cine e șeful

6. autodistrugerea – sunt un ratat

7. inițiativa sexuală – acum!

și

B. Bărbatul din oglindă – Patrick Morley (Cartea a castigat Medalia de Aur si a aparut pe lista bestseller-urilor de optsprezece ori)

1. soluționarea problemelor de identitate

– semnificație

– scop

– secretul mulțumirii la locul de muncă

2. soluționarea problemelor relaționale

– relații destrămate

– relațiile cu prietenii, soția, copiii

3. soluționarea problemelor financiare

– cei patru piloni ai siguranței financiare

4. soluționarea problemelor legate de timp

– decizii, priorități, gestionarea timpului

5. soluționarea problemelor de temperament

– mândria, frica, mânia

– dorința de a fi independent

– fuga de suferință

6. soluționarea problemelor de integritate

– prețul integrității

– lumea gândurilor ascunse

7. cum se poate schimba un bărbat?

3 responses to this post.

  1. ….si unde primesti mesajele de consiliere? 🙂
    sigur mi-a scapat pe undeva un detaliu!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

